برگزاری ششمین سمینار ملی کنترل و بهینه سازی

برگزاری ششمین سمینار ملی کنترل و بهینه سازی

افتتاحیه ششمین سمینار ملی کنترل و بهینه سازی ساعت 8:30 صبح 13 دیماه، با حضور رییس کمیسیون کنترل و بهینه سازی، جناب آقای دکتر محمد هادی فراهی و دو تن از اعضای کمیسیون، جناب آقای دکتر سهراب عفتی و جناب آقای دکتر فخار زاده و همچنین با حضور مدیر محترم امور پژوهشی دانشگاه بیرجند، رئیس و معاونین محترم پردیس علوم پایه در سالن بشارت دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه جناب آقای دکتر اسداله محمودزاده وزیری دبیر محترم همایش در خصوص نحوه اجرای سمینار، روند داوری مقالات، تعداد مقالات دریافتی و تعداد و چگونگی سخنرانیهای عمومی گزارشی ایراد فرمودند. در ادامه جناب آقای دکتر فراهی رییس کمیسیون کنترل و بهینه سازی در خصوص برنامه ها و وظایف کمیسیون نیزگزارشی ارائه دادند. نقطه عطف افتتاحیه، تجلیل از مقام استاد فقید دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد مرحوم آقای دکتر حامد رضا طارقیان و خدمات ایشان در طول خدمتشان بود. این همایش به عنوان بستری مناسب برای تبادل اطلاعات علمی و پیشرفت‌های جدید و ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در حوزه کنترل و بهینه‌سازی و علوم کاربردی است که تحت پنج محور کلی : نظریه کنترل و سیستم‌های دینامیکی، کنترل بهینه سیستم‌های دینامیکی، کاربردهای نظریه کنترل، کنترل بهینه در پزشکی، اقتصاد و ...، حساب تغییرات و بهینه‌سازی ، برگزار شد.

 در این راستا کمیته علمی سمینار (با مشورت و همفکری اعضای کمیسیون کنترل و بهینه سازی) از تعدادی از پژوهشگران ممتاز جهت سخنرانی (به عنوان سخنران کلیدی) دعوت به عمل آورد..

عناوین این سخنرانیها به شرح زیر میباشد:

۱-آقای دکتر علی رضاخانی، دانشیار دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف.

موضوع سخنرانی:

کنترل دینامیک سیستم‌های کوانتومی

2- آقای دکتر مجید یاراحمدی، دانشیار گروه ریاضی دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان.

موضوع سخنرانی:

A New Quantum Neural Robust Control via Quantum Extended Kalman Filter 

۳-آقای دکتر مازیار صلاحی، استاد گروه ریاضی دانشگاه گیلان

عنوان سخنرانی:

Mixed Integer Models in Finance and Machine Learning

۴- آقای دکتر مسعود زارع پیشه، دانشیار بخش فیزیک پزشکی در مرکز سرطان شناسی Memorial Sloan Kettering (ایالات متحده آمریکا)

موضوع سخنرانی:

Mathematical Modeling and Optimization for Cancer Radiotherapy Treatment

دربخش سخنرانیها و پوسترهای تخصصی، از بین بیش از 60 مقاله رسیده به دبیرخانه سمینار، تحت داوری دقیق کمیته علمی همایش، 38 مقاله ارائه بصورت سخنرانی و 12 مقاله در بخش پوستر پذیرفته شد که تمام آنها در دو روز همایش بطور موفق ارائه شدند. در این سمینار، با هماهنگی اعضای کمیسیون کنترل و بهینه سازی، بعد از ظهر روز چهارشنبه 13 دیماه (اولین روز سمینار) میزگردی با عنوان ریاضی در پزشکی با حضور جناب آقای دکتر سهراب عفتی (استاد ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد) و سرکار خانم دکتر قیاسی و سرکار خانم دکتر هدایتی پیرامون برخی جنبه‌ها از کاربردهای ریاضیات و بطور خاص کاربرد نظریه کنترل در پزشکی برگزار شد. سرانجام، در بعدازظهر روز دوم با برگزاری مجمع عمومی دبیرخانه دائمی سمینار و اختتامیه، ششمین سمینار ملی کنترل و بهینه سازی به کار خود پایان داد. لازم به ذکر است که در جلسه اختتامیه با پخش کلیپ دعوت رسمی رییس محترم دانشکده علوم ریاضی دانشگاه گیلان، میزبانی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه گیلان برای برگزاری هفتمین سمینار ملی کنترل و بهینه‌سازی به اطلاع پژوهشگران محترم رسید.